Sunday, May 10, 2009

Changeling.

"Well that's where we are. You say we're on the brink of destruction and you're right. But it's only on the brink that people find the will to change. Only at the precipice do we evolve. This is our moment. Don't take it from us, we are close to an answer." The Day The Earth Stood Still(2008).

Senang cerita macam ini. Manusia ini termasuk aku tak terkecuali memang akan berubah hanya apabila mereka berada di hujung hujung nak mati macam tuh la, aku tak reti la nak evaluate macam mana. Tapi aku pasti pembaca blog ini semua bijak, mesti faham apa yang aku cuba sampaikan. Dah nak mati, sesuatu yang teruk jadi baru terhegeh-hegeh nak berubah. Baru kelam-kabut nak cari penyelesaian. Baru nak tersedar. Kalau nasib baik, sempat la berubah, tapi cuba fikir kalau tak bernasib baik? Mati ke, orang tersayang kita hilang ke. Tak menyesal begitu?

Berubahlah bila kau orang ada rasa sedikit nak berubah itu, jangan tunggu sampai dah terlambat baru nak berubah, macam-macam jadi nanti, menyesal tak sudah dah tak boleh nak buat apa.

Aku rasa sekarang ni aku dah betul betul dekat
brink aku dah ni.Macam-macam perkara tak diingini dah mula terjadi. Mungkin sebagai tanda aku perlukan perubahan.Tidak salah untuk berubah kepada yang lebih baik. Untuk kebaikan diri kau dan orang sekeliling kau jugak. Aku hilang sana, hilang sini. Aku cuma nak minta maaf, aku akan berubah kepada yang lebih baik. Harap aku dapat diterima baik oleh kamu semua semula.

Nasib baik ada Raudhah yang aku tahu takkan tinggalkan aku.Along sayang kau sampai bila-bila Oda
h.




4 comments:

// juria said...

khalid, nape?

Moja [Bulan] said...

bgos r kaled nk berubah.. =)
aku sokong..

rus said...

i sayang odah too!
takut kan bila pk we're close to death.
alhamdulillah. still diberi peluang. tuhan sayang lg.

NisaKhirudin said...

kesian odah stuck dengan along.