Wednesday, July 18, 2012

Tips

#Bagaimana Nak Dapatkan Nombor Telefon Adik Manis Kedai Topup


Aku : Dik, mintak Digi 10 satu
Adik Manis : Okay, jap bang
Aku : ( Angguk )
Adik Manis : Bang kad dah habis la, masuk terus boleh?
Aku : Boleh boleh
Adik Manis : Nombor abang berapa?
Aku : Err... 010.... dik sebenarnya saya tak ingat la.. number baru ni...
Adik Manis : Habis cemana bang? Kad kitorang dah habis ni..
Aku : Saya pun tak taw ni, betul betul tak ingat ni..
Adik Manis : ( muka lantak kau la mat )
Aku : Apa kata awak bagi nombor telefon awak, lepastu saya telefon, lepastu dapat la nombor telefon saya!
Adik Manis : Aah kaaan betul laaa...............

Okay hambar, tips hanya berkesan jika :

#1 Adik Manis tak perasan yang anda sebenarnya masih ada baki kredit untuk telefon dia.
#2 Kekasih anda tiada di sebelah anda, dan balak Adik Manis tiada di belakang dia.
#3 Anda masih ada sedikit kredit untuk membuat panggilan kepada Adik Manis



Sebenarnya situasi ini berlaku tadi masa aku nak beli topup sebab Digi aku dah nak tamat tempoh, tapi janji aku takde niat pun nak mengorat Adik Manis tu, aku betul betul terdesak dan tak hafal nombor telefon aku. Hanya penyelesaian ini yang dapat aku pikir masa tu. Lagipun.. aku dah ada Bree kan, nak kena penempeleng? Nombor Adik Manis tu pun still ada dalam call register aku, sat lagi aku delete la.....



No comments: